Documente licență/disertație iulie 2021
Ghidul studentului privind alegerea și întocmirea lucrării de licență (.pdf)
Regulament licență/disertație (.pdf)
Tematică și bibliografie (Doar dacă sunteți conectat cu adresa institutională)
Dacă întâmpinați probleme legate de accesul la grile, contactați: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Documente licență/disertație februarie 2021
Procedura pentru studenți privind desfășurarea probelor (.pdf)
Instrucțiuni de înscriere la examenul de licență/disertație (.pdf)
Cerere înscriere licență - februarie 2021 (.pdf)
Cerere înscriere disertație - februarie 2021 (.pdf)
Regulament licență/disertație (.pdf)
Ghidul studentului privind alegerea și întocmirea lucrării de licență (.pdf)
Calendarul general de desfășurare al examenului de finalizare a studiilor de licență/disertație (.pdf)
Procedura privind desfasurarea online a examenelor de finalizare a studiilor aferente anului universitar 2019-2020 (.pdf)
Addendum Regulament Licenta Disertatie
Contabilitate și informatică de gestiune (.rar)
Finanțe - bănci (.rar)
Economia comerțului turismului și serviciilor (.rar)
Management (.rar)
Marketing (.rar)
Business Administration (.rar)
Dacă întâmpinați probleme legate de accesul la grile, contactați: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Licență:
BA Anul I
BA Anul II
BA Anul III
CIG Anul I
CIG Anul II
CIG Anul III
FB Anul I
FB Anul II
FB Anul III
ECTS Anul I
ECTS Anul II
ECTS Anul III
MG Anul I
MG Anul II
MG Anul III
MK Anul I
MK Anul II
MK Anul III
Master:
B2 an 1
B2 an 2
B4 an 1
B4 an 2
B6 an 1
B6 an 2
B8 an 1
B8 an 2
C1 an 1
C1 an 2
Grupele afişate sunt provizorii, până la importul datelor de admitere în UMS.
Misiunea prioritară a Facultăți de Științe Economice este de a-i instrui pe tinerii studenț astfel încât aceștia să devină necesari și utili mediului economic, social și de afaceri. Instruirea studențlor nu se limitează însă la transmiterea de cunoștințe, ci presupune un proces de formare complexă, în care relațile Facultăți cu firme, instituți ale statului, organizați neguvernamentale etc. joacă un rol important. Integrarea Facultăți în viața economică a zonei și strângerea relaților cu organizațile locale asigură absolvențlor posibilităț sporite în orientarea profesională.
Pentru realizarea obiectivului sus-mențonat, Facultatea de Științe Economice a acțonat pe mai multe direcți. O primă direcțe privește adaptarea pregătirii studențlor la cerințele pieței muncii prin extinderea numărului de specializări, spre a răspunde exigențelor dezvoltării economice a României în general, a economiei zonei Sibiului în particular. În același timp, aspectele calitative au constituit o preocupare constantă a conducerii Facultăți și tuturor cadrelor didactice, în scopul adaptării pregătirii studențlor economiști la standardele ocupațonale solicitate de angajatori și în general de piața muncii. În acest sens, programele de studiu sunt revizuite periodic pe baza analizelor comune cu studenți, cu absolvenți și cu reprezentanți angajatorilor. Cunoștințele, competențele și abilitățle dobândite trebuie să permită absolvențlor să se angajeze pe piața muncii, să dezvolte afaceri proprii și în același timp, să continue să învețe și să se pregătească permanent. Ca urmare, deși numărul de studenț ai Facultăți a crescut de la an la an, mai mult de șaizeci la sută dintre absolvenț sunt angajaț, în termen de maxim doi ani de la data absolvirii, la nivelul calificării universitare.
O altă direcțe majoră este creșterea rolului și importanței pregătirii aplicative, în completarea celei teoretice. Realizarea acestui obiectiv important a fost posibilă prin organizarea stagiilor de practică ale studențlor economiști la organizațile economice și sociale din județul Sibiu, din sudul Transilvaniei, nordul Olteniei și Munteniei, ca zone preponderente în care învățământul economic sibian asigură pregătirea economiștilor. Județul Sibiu posedă un important potențal economic și cultural, cu perspective reale de dezvoltare în perioada următoare. Fiind situat în centrul țării, la intersecța principalelor trasee comerciale și turistice, Sibiul a reprezentat dintotdeauna un centru de atracțe pentru multe proiecte economice, culturale și sociale.
Ca urmare a eforturilor depuse de conducerea Facultăți, în ultimii ani a crescut constant numărul de locuri și contracte pentru stagii de practică, precum și numărul de firme și instituți colaboratoare care și-au exprimat disponibilitatea pentru organizarea practicii studențlor. Aceste colaborări externe au sprijinit în mod real posibilitățle de documentare, atât ale studențlor economiști pentru elaborarea lucrărilor de licență, de disertațe, a lucrărilor și referatelor practice din cursul anului, cât și ale cadrele didactice, pentru elaborarea de lucrări științfice prezentate în cadrul sesiunilor de comunicări organizate de Facultatea de Științe Economice. După terminarea stagiilor de practică, chiar și din timpul studiilor, mulț studenț au fost recrutaț și angajaț în domenii variate: contabilitate și informatică de gestiune, marketing, servicii, management, asigurări, brokeraj, transporturi, comerț și turism.
În cadrul mai larg al Universități "œLucian Blaga", studenți de la Facultatea de Știinte Economice pot apela la Serviciul de Consiliere în domeniul Carierei (C.A.S.), fondat în 1996 în colaborare cu Consiliul Britanic și cu sprijinul Fondului "Know How", care are ca obiectiv stabilirea unor conexiuni între studenț, absolvenț și piața locurilor de muncă. Organizața oferă acestora consultanță regulată, inclusiv înlesnirea participării la interviuri, cu scopul de a-i ajuta să-și definească nevoile referitoare la angajare și carieră. Târgul locurilor de muncă organizat de C.A.S. în fiecare vară oferă studențlor posibilitatea de a lua legătură cu angajatorii și a obțne, fie stagii de muncă, fie contracte integrale. Pe aceeași linie, Asociața de Business a Universități (U.B.A.), este un club ce facilitează schimbul constant între facultăț, oameni de afaceri și studenț, în scopul de a-i ajuta pe studenț să cultive deprinderi și contacte în domeniul afacerilor, a le dezvolta abilitatea de a vorbi limba engleză și de a oferi sprijin în obțnerea de locuri de muncă și stagii de vară. În sfârșit, Universitatea Missouri, Columbia a oferit sprijin ULBS pentru a înființa o Școală de Bussines care să fie recunoscută pe plan națonal ca și centru de excelență academică și de cercetare în managementul afacerilor și în cercetarea aplicată.
Dinamismul dezvoltării economice globale face ca actualele cariere să fie mai puțn clar definite iar schimbările mai puțn previzibile decât erau în trecut. Organizațile se confruntă cu presiuni competitive tot mai mari în sensul reducerii numărului de nivele ierarhice dar și a numărului de angajaț. "Lupta" cu schimbarea a devenit sinonimă cu a face față solicitărilor pentru competențe profesionale și abilităț manageriale tot mai sofisticate, cu necesitaea înțelegerii și percepței realiste a propriilor valori, abilităț și interese. În acest carusel al schimbării, Facultăți de Științe economice îi revine un rol decisiv.
MOBILITĂȚI ESAYEP – SEE 2021-2022
În cadrul Programului de Educație, Burse, Ucenicie, și Antreprenoriatul Tinerilor – finanțat prin Mecanismul Financiar al Spațiului Economic European (ESAYEP - SEE) 2020/2021 din cadrul ULBS, se lansează competiția de selecție pentru mobilități internaționale.
Facultatea de Științe Economice beneficiază de 2 burse disponibile în anul universitar 2021-2022, astfel:
- Bursă de tip Mobilitate de studiu (SMS) la University College of Southeast Norway - N KONGSBE02, pe domeniul de studiu Business and Administration, pentru o perioadă de 5 luni. Atenție: Studenții care aplică pentru această bursă trebuie să fie înscriși cel puțin în al doilea an de studii de licență
- Bursă de tip Mobilitate de plasament (SMP) la University of Liechtenstein – LI VADUZ 01 pe domeniul de studiu Education, pentru o perioadă de 6 luni
Grantul pentru studenți este de 1200 EUR/lună, la care se adaugă costul de transport (University College of Southeast Norway - N KONGSBE02 – 275 EUR; la University of Liechtenstein – LI VADUZ 01 – 275 EUR).
Criteriile de eligibilitate și de selecție minime:
- studenții care aplică pentru aceste burse trebuie să fie integraliști și să aibă rezultate academice și competențe lingvistive bune)
Calendarul procesului de selecție este următorul:
- 8-12 martie 2021 – depunerea dosarelor de candidatură (la decanatul facultății)
- 18 martie 2021, ora 13.00 – susținerea interviului pentru selecție (față în față, la sediul facultății)
- 22 martie 20212 – afișarea rezultatelor
- 23 martie 2021, ora 12.00 – depunerea contestațiilor (Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.)
- 12 aprilie 2021 – afișarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor
Dosarele de candidatură pentru selecție trebuie să cuprindă:
- Formular candidatură specific (Anexa 5 – Formular de candidatură studenti ESAYEP)
- CV Europass
- Scrisoare de intenție / motivație în limba engleză
- Rezultate academice (situație matricolă / adeverință de la secretariat cu media pe semestrul anterior / anul de studiu, precum și precizarea “Integralist”)
- Atestat limbă străină / Recomandare profesor de limbă
Aplicația pentru acest program are in vedere respectarea:
- Regulamentului Erasmus+ și a procedurilor Erasmus+ aprobate în ședința de Senat a ULBS (http://international.ulbsibiu.ro/index.php/erasmus/regulament-si-proceduri/)
- Ghidul Aplicantului 2019 – programul ESAYEP (http://www.eea4edu.ro/wp-content/uploads/2019/09/GUIDE_Mob_2019_EN_rev.pdf)
Informații suplimentare:
Documente utile: