Stiinte Economice

ȘTIRI

Doctoratul constituie ciclul superior de studii universitare a cărui finalitate este dezvoltarea cunoașterii prin cercetare științfică originală. La Universitatea "œLucian Blaga" din Sibiu, doctoratul științfic se organizează în următoarele domenii fundamentale: științe umaniste, teologie, științe juridice, științe economice, științe medicale, științe inginerești.

Misiunea doctoratului științfic în domeniul fundamental "Științe economice" (înființat în anul 1996) este realizarea de excelență în cercetarea economică fundamentală și aplicativă. Domeniile de doctorat oferite de Școala Doctorală de Economie sunt: Economie, Management și Finanțe.

Importanța și larga recunoaștere de care se bucură doctoratul în domeniul fundamental "Științe economice" este reflectată, între altele, în ponderea însemnată (17%) a numărului conducătorilor de doctorat în economie în totalul persoanelor care conduc doctorate din cadrul Universități "Lucian Blaga" din Sibiu. Totodată, din cele 921 de titluri de doctor acordate în perioada 1995-2010 de către aceasta din urmă, ponderea cea mai mare (22%) a revenit domeniului fundamental "Științe economice".

Conducerea de doctorat pentru cele trei domenii mențonate mai sus este asigurată de treisprezece profesori universitari, repartizaț după cum urmează: trei pe domeniul "Economie", șase pe domeniul "Management" și patru pe domeniul "Finanțe". Conducătorii de doctorat, prezentaț în tabelul de mai jos au depus în decursul anilor, eforturi serioase în scopul atragerii la Școala de doctorat în științe economice a celor mai buni cercetători, atât din interiorul Universități cât și din afara ei. Pentru contribuța adusă la dezvoltarea învățământului economic sibian, prin formarea de cadre universitare de valoare, bine adaptate realitățlor mileniului trei, precum și de specialiști de certă competență - ce activează fie în instituți economice, fie în diferite sectoare din economia reală a României - Universitatea "Lucian Blaga" și în particular Facultatea de Științe Economice le este recunoscătoare.

Domeniul de doctorat

Conducător

Economie

Prof.univ.dr. Anatolie Caraganciu

Prof.univ.dr. Ilie Rotariu

Prof.univ.dr. Ileana Tache

Prof.univ.dr. Lucian Belașcu

Conf. univ. dr. Șerbu Răzvan

Conf. univ. dr. Cristina Roxana Tănăsescu

Management

Prof.univ.dr. Doina Banciu

Prof.univ.dr. Ioan Bogdan

Prof.univ.dr. Ioan C-tin Dima

Prof.univ.dr. Danut Dumitrașcu

Prof.univ.dr. Ion Petrescu

Prof.univ.dr. Emanoil Muscalu

Finanțe

Prof.univ.dr. Nicolae Balteș

Prof.univ.dr. Elena Drăgoescu

Prof.univ.dr. Mariana Negruș

Prof.univ.dr. Aristotel Mihai Ungureanu

Facultatea de Științe Economice a sprijinit, încă de la înființarea școlii doctorale pe domeniul fundamental "Științe Economice" din cadrul Universități "Lucian Blaga", în mod constant, dezvoltarea studiilor universitare de doctorat, fapt ce se reflectă în creșterea de la an la an a numărului de titluri de doctor acordate. Până în prezent, titlul de doctor pentru acest domeniu a fost acordat unui număr de 197 de persoane, repartizate pe domenii după cum urmează: 96 de titluri (48%) pentru domeniul "Management", 59 de titluri (30%) pentru domeniul "Economie", 35 de titluri (18%) pentru domeniul "Finanțe" și 7 titluri (4%) pentru domeniul "Cibernetică și statistică".

Cercetarea doctorală ce se desfășoară în cadrul Facultăți de Științe Economice este un proces complex în care sunt implicaț atât tineri cercetători doctoranzi cât și cercetători cu experiență. Cu toți tind să imprime temelor abordate un real caracter de noutate, pentru ca rezultatele cercetării să poată reprezenta adevărate repere în dezvoltarea științelor economice.

 

Departamentul de Finanțe-Contabilitate este unul dintre cele două departamente academice din structura Facultătii de Stiinte Economice a Universități "Lucian Blaga" din Sibiu

 

Misiunea departamentului

Didactică:

De a oferi studenților cunoștințe si competențe în domeniile:

  • finanțe,
  • bănci,
  • contabilitate,
  • informatică economică

De adaptare dinamică a acestora la cerințele unui mediu profesional și de afaceri în continuă schimbare;

Cercetare stiintifică:

  • De a contribui la susținerea, dezvoltarea și valorizarea capacității de cercetare științifică a cadrelor didactice și studenților - prin asumarea și derularea de către aceștia a unor proiecte și teme de cercetare cu impact potențial valoros

 

Obiectivele departamentului:

1. Menținerea și consolidarea poziției deținute pe piața educațională națională - prin calitatea programelor de studiu și a cadrelor didactice

 

Domeniul Finanțe - categorie A, locul 2 național (2011)

Licența:

  • Finanțe și Bănci

Master:

  • Finanțe
  • Bănci

Doctorat:

  • Finanțe

Domeniul Contabilitate - categorie A, locul 9 național (2011)

Licența:

  • Contabilitate și informatică de gestiune

Master:

  • Expertiză contabilă și audit

2. Conservarea Domeniul Cibernetică, statistică și informatică economică prin monitorizarea permanentă a mediului - pentru a valorifica eventualele schimbări de trend (în privința cererii, a reglementărilor normative etc.);

3. Întărirea și valorizarea la maximum a capacității de cunoaștere, învățare și cercetare științifică a cadrelor didactice și studenților;

4. Dezvoltarea conexiunilor cu stakeholders externi - prin parteneriate & cooperări in domeniile:

  • Educație;
  • Cercetare științifică;
  • Practica studențească;
  • Consultanță de specialitate;

Alte direcții ale activității studențești extracurriculare.

Cadrele didactice și de cercetare ale Departamentului de Finanțe-Contabilitate:

-      25 cadre didactice titulare, din care:

  • 2 profesori - din care 1 conducător de doctorat
  • 9 conferențiari
  • 9 lectori
  • 4 asistenți doctor
  • 1 asistent cercetare/preparator

-      15 cadre didactice asociate, din care:

  • 3 profesori conducători de doctorat
  • 6 lectori
  • 6 doctoranzi

Mobilități Erasmus+ de plasament

Pentru stagiile de plasament, organizația gazdă poate fi orice organizație publică sau privată activă pe piața forței de muncă sau în domeniile educației, formării, tineretului, cercetării și inovării. De exemplu, o astfel de organizație poate fi:

  • o întreprindere mică, mijlocie sau mare, publică sau privată (inclusiv întreprinderile sociale);
  • un organism public la nivel local, regional sau național;
  • ambasade sau birouri consulare ale statului membru UE de trimitere sau ale țării terțe de trimitere asociate la program;
  • un partener social sau alt reprezentant din domeniul forței de muncă, inclusiv camere de comerț, asociații meșteșugărești/profesionale și sindicate;
  • un institut de cercetare; o fundație; o școală/un institut/un centru educațional (de orice nivel, de la învățământul preșcolar la cel secundar superior, incluzând formarea profesională și învățământul pentru adulți);
  • o organizație, o asociație, un ONG non-profit;
  • un organism care oferă servicii de orientare profesională, de consiliere profesională și de informare;
  • o instituție de învățământ superior dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program care deține o ECHE sau o instituție de învățământ superior dintr-o țară terță care nu este asociată la program recunoscută de autoritățile competente, care a semnat acorduri interinstituționale cu partenerii săi dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program înainte ca mobilitatea să aibă loc.

*Studenții înmatriculați la un ciclu de studiu (licență, master sau doctorat) din anii terminali pot beneficia de stagii de practică Erasmus+ care au loc, atât pe perioada ultimului an de studiu, cât și în primele 12 luni de după absolvire. Pentru a beneficia de o mobilitate de practică după finalizarea studiilor studenții vor fi selectați, din anul terminal, înainte de încheierea sesiunii de examinare din semestrul al II-lea. Studenții și doctoranzii astfel selectați vor avea statut de “Selectat condiționat” și vor deveni “titulari” ai unui stagiu de practică Erasmus+ după susținerea și promovarea examenului de licență/disertație, respectiv după susținerea/promovarea publică a tezei doctorale în cazul doctoranzilor.

1. DOSARUL DE CANDIDATURĂ

Înscrierea la selecția pentru mobilități de plasament Erasmus+ se face prin transmiterea online la Biroul Erasmus+ (pe adresa de email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.) a unui dosar de candidatură conținând următoarele documente:

  • formular de eligibilitate și înscriere la mobilitățile de plasament (Anexa 11);
  • curriculum vitae tehnoredactat în limba engleză;
  • copie după invitația/confirmarea de acceptare de la instituția gazdă;
  • adeverință de student emisă de facultate unde este înmatriculat;
  • documente care atestă rezultatele academice anterioare: adeverință sau situație școlară sau supliment la diplomă de la secretariatul facultății cu media generală a anilor anteriori (minim 6). Pentru studenții din anul I de la licență se ia în considerare media primului semestru absolvit, pentru studenții din ciclul de master și doctorat se ia în calcul media generală de absolvire a programului de studii anterior;
  • document care atestă rezultatele testului de limbă străină (probă scrisă sau orală, cu caracter eliminatoriu). Sunt scutiți de acest test studenții care prezintă un certificat/ atestat de limbă străină, emis de instituții autorizate cu nivel minim B1. In cazul in care nu detineti un atestat/certificat de competenta lingvistica, va trebui sa va adresati Centrului de Limbi Straine din cadrul Facultatii de Litere si Arte pentru sustinerea examenului privind evaluarea competentelor lingvistice: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • scrisoare de motivație tehnoredactată în limba engleză în care se vor menționa obiective profesionale clare urmărite de candidat pe perioada mobilității de plasament;
  • Learning Agreement for Traineeships (Secțiunea Before the mobility completată integral și semnată de către student și coordonatorul Erasmus+ din universitatea de origine);
  • copie carte de identitate;
  • copie pașaport în cazul cetățenilor non-UE;
  • alte documente opționale relevante pentru mobilitatea solicitată precum: certificate lingvistice privind alte limbi, atestate profesionale, diplome, certificate, atestări privind rezultatele cercetării științifice studențești, ale practicii, ale participării la proiecte extracurriculare etc. (fotocopii).

Dosarul de candidatură se depune cu cel puțin 2 luni înainte de data de început a mobilității de plasament. Înscrierea se face o singură dată, iar dosarul rămâne pe toată durata desfășurării selecției la Biroul Erasmus+. După încheierea perioadei de înscriere, dosarul de candidatură nu poate fi modificat.

În vederea pregătirii mobilității, studenții selectați pentru mobilități de plasament vor completa acordul de plasament (Learning Agreement for Traineeships) care va fi stabilit de comun acord între student, facultatea de origine și instituția de destinație.

  • Secțiunea Before Mobility se completează înainte de începerea mobilității Erasmus+. Table A conține cunoștințele și competențele pe care le va dobândi studentul, programul detaliat de lucru, sarcinile de lucru, cât și planul de monitorizare și evaluare la instituția gazdă. În Tabelul B se completează informațiile referitoare la creditele ECTS, modalitățile de recunoaștere. În Tabelul C mentorul completează informațiile aferente instituției gazdă. LAT este semnat de către student, coordonatorul Erasmus+ ULBS, cât și de coordonatorul instituției gazdă într-un exemplar.
  • În situația în care programul de plasament este modificat din diferite cauze, acestea se vor trece in secțiunea During Mobility (Tabel A2).
  • Secțiunea After Mobility se completează la finalul mobilității de către coordonatorul instituției gazdă și este asumat de către acesta prin semnătură și ștampilă, dacă este cazul

Guidlines on how to use the Learning Agreement for Traineeships

2. SEMNAREA CONTRACTULUI FINANCIAR

În vederea realizării mobilității, participantul va primi un sprijin financiar din fondurile programului Erasmus+ sub forma grantului Erasmus+. Grantul nu acoperă neapărat toate costurile mobilității, ci reprezintă doar o contribuție la costul călătoriei și al subzistenței. Valoarea grantului Erasmus+ se calculează pe lună (30 zile) și diferă în funcție de țara în care se va desfășura mobilitatea de practică

Cu aproximativ o lună înainte de semnarea contractului financiar, participanții vor pregăti și vor depune la sediul Biroului Erasmus + următoarele documente, conform Anexei 13:

  • datele generale privind participantul la mobilitate (formular tipizat prezentat în Anexa 5);
  • cont în euro (documente eliberate de bancă/extras de cont/print-screen internet banking);
  • cerere de deplasare - se primește la Biroul Erasmus+;
  • copie viză, în cazul cetățenilor non-UE;
  • asigurare de sănătate / card european de sănătate și asigurarea de răspundere civilă.

3. ÎNCHEIEREA MOBILITĂȚII DE PRACTICĂ

La finalul mobilității Erasmus+, participantul se va prezenta la Biroul Erasmus+ în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la revenirea în țară și va depune, în dublu exemplar, următoarele documente (Anexa 14):

  • Acordul de practică/plasament (Learning Agreement for Traineeships) semnat de către student, coordonatorul Erasmus+ atât din universitatea de origine, cât și din instituția parteneră - Secțiunile Before the mobility, During the Mobility - dacă este cazul și After the mobility;
  • Transcript of Work (Foaia de evaluare) sau alte forme de evaluare/aprecieri din partea responsabilului privind activitatea desfășurată de către Participant. Transcript of Work include, de asemenea, confirmarea perioadei efective de mobilitate; ● raport narativ final asupra activității desfășurate pe perioada de plasament (întocmit de către participant, cu conținut original și asumat prin semnătură); ● chestionar primit în format online din platforma electronică de monitorizare a mobilităților Erasmus+;
  • declarație de evitare a dublei finanțări (formular tipizat prezentat în Anexa 7);
  • rezultatele evaluărilor competențelor lingvistice (inițială și finală), efectuate înainte de începerea și la încheierea perioadei de mobilitate;
  • dovezi de călătorie (boarding pass/ bonuri carburant/ bilete transport în comun, ștampilă pașaport etc.);
  • dovezi cazare (facturi, chitanțe, contracte închiriere etc.);
  • cerere de prelungire a mobilității (dacă este cazul);
  • acte adiționale la contract (dacă e cazul);
  • alte solicitări cu caracter promoțional ale programului Erasmus+ (dacă este cazul).

4. DURATA MOBILITĂȚII DE PRACTICĂ

Perioada minimă eligibilă pentru o mobilitate de practică este de 2 luni (60 de zile). Perioada de practică/plasament aprobată inițial poate fi prelungită până la maximum 12 luni. Prelungirile perioadelor de practică/plasament trebuie să fie justificate și aprobate atât de ULBS, cât și de universitatea/instituția gazdă.

Aprobarea prelungirii trebuie solicitată cu minimum o lună înainte de finalizarea perioadei de mobilitate aprobate inițial și trebuie să o continue pe aceasta. Nu sunt admise întreruperi în cadrul unei mobilități. Dacă este aprobată, Cererea de prelungire va determina schimbări în secțiunea During the Mobility din Learning Agreement for Traineeships.

Site-uri care centralizează oferte de locuri de practică

 

Departamentul de Management, Marketing si Administrarea Afacerii este unul dintre cele două departamente academice din structura Facultătii de Stiinte Economice a Universități "Lucian Blaga" din Sibiu

 

Misiunea departamentului

Didactică

Oferirea studentilor de cunostinte si competente în domeniile:

  • Management
  • Marketing
  • Administrarea afacerilor
  • Economie
  • Afaceri internationale

Si de natură a asigura:

  • Adaptarea dinamică a acestora la cerintele unui mediu profesional si de afaceri în continuă schimbare,
  • Capacitatea lor de a contribui substantial la dezvoltarea organizatională si crearea de valoare în societate;

Cercetare stiintifică

  • De a contribui la sustinerea, dezvoltarea si valorizarea capacitătii de cercetare stiintifică a cadrelor didactice si studentilor - prin asumarea si derularea de către acestia a unor proiecte si teme de cercetare cu impact potential valoros
  • in sfera economico-socială,
  • asupra procesului didactic si al îmbunătătirii cooperării stiintifice intra si inter-universitare.

 

Obiectivele departamentului

 1. Mentinerea si consolidarea pozitiei detinute pe piata educatională natională - prin calitatea programelor de studiu si a cadrelor didactice

  • Domeniul Management - categorie A, locul 3 national (2011)

Licenta:

  • Management

Master:

  • Managementul afacerilor 

Doctorat:

  • Management
  • Domeniul Administrarea afacerilor - locul 6, primul din categoria B

Licenta:

  • Economia Comertului, Turismului si Serviciilor

Master:

  • Administrarea afacerilor internationale
  • Administrarea afacerilor in turism si servicii
  • Strategii si politici de management si marketing ale firmei

2. Dezvoltarea pietei prin internationalizarea domeniilor de studiu si oferirea unor programe de studiu "de elită" în limba engleză:

  • licentă: Marketing;  
  • master: Managementul afacerilor.

3. Conservarea domeniilor Economie si afaceri internationale, respectiv Economie - prin monitorizarea permanentă a mediului - pentru a valorifica eventualele schimbări de trend (în privinta cererii, a reglementărilor normative etc.);

4. Întărirea si valorizarea la maximum a capacitătii de cunoastere, învătare si cercetare stiintifică a cadrelor didcatice si studentilor;

5. Crearea premiselor optime pentru dezvoltarea carierei viitorilor absolventi în strânsă corelatie cu contributia acestora la satisfacerea nevoilor privind dezvoltarea economico-socială;

6. Dezvoltarea conexiunilor cu comunitatea - intra si extra academica - si stakeholders externi - prin parteneriate & cooperari in domeniile:

- educatie;
- cercetare stiintifica;
- practica studenteasca;
- consultanta de specialitate;
- alte directii ale activitatii studentesti extracurriculare.

7. Conturarea si dezvoltarea imaginii distincte a departamentului în cadrul ULBS.

  • Cadre didactice si de cercetare ale DMMAA:

- 30 cadre didactice titulare, din care:

      • 11 profesori - din care 3 conducatori de doctorat
      • 9 conferentiari
      • 5 lectori
      • 4 asistenti doctori
      • 1 asistent cercetare/preparator

- 22 colaboratori (ULBS) & cadre didactice asociate, din care:

      • 4 profesori
      • 1 conferentiar
      • 6 lectori
      • 11 asistenti si asistenti de cercetare (drd)

 

 

 

Criterii generale de selectie (criterii minimale la care facultatea poate adăuga criterii proprii):

Studentul trebuie:

  • Să nu aibă restanțe până în momentul inceperii mobilitatii;
  • Să aibă media de studii de min. 7 până la momentul selecței;
  • Să ateste cunoașterea limbii de studiu din universitatea pentru care candidează printr-un certificat lingvistic (minim nivelul B1).

Dosarul de candidatură pentru mobilitățle de studiu trebuie să conțna urmatoarele documente :

  • Formular de candidatură (poate fi solicitat de la secretaritul facultățlor sau de pe site-ul international.ulbsibiu.ro)
  • CV Europass
  • Scrisoare de intențe
  • Rezultate academice(se solicită foaia matricolă la secretariatul facultățlor)
  • Atestat limbă străină(Engleza, sau limba tării de destinațe) - această cerință nu se aplică studențlor de la Facultatea de Litere, care merg în mobilitate pe domeniul de studiu de la Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu

Erasmus+ este programul Uniunii Europene  pentru educațe, formare, tineret și sport și va fi implementat în perioada 2014-2020. Programul are ca scop stimularea dezvoltării competențelor și a capacități de inserțe profesională și sprijinirea modernizării sistemelor de învățământ, de formare profesională și pentru tineret. Erasmus+ va beneficia de un buget total de 14,7 miliarde de Euro. Peste 4 milioane de persoane vor beneficia de sprijin pentru a studia, pentru a urma cursuri de formare profesională, pentru a munci sau pentru a desfășura activităț de voluntariat în străinătate, printre acestea numărându-se 2 milioane de studenț din învățământul superior, 650 000 de ucenici și de elevi din învățământul profesional, precum și peste 500 000 de tineri implicaț în programe de schimburi de tineri sau de voluntariat în străinătate. 

Documente necesare înscrierii pentru RUNDA 2:

  • Formular de candidatură (Anexa )
  • CV Europass
  • Scrisoare de intențe/motivație
  • Rezultate academice
  • Atestat limbă străină / Recomandare profesor de limbă
  • După desfășurarea procedurilor de selecțe, se va afișa lista cu studenți selectaț și cei în rezervă, în ordinea descrescătoare a punctajului obțnut. Totodată, se va preciza termenul până la care se pot depune contestați, perioada și modul de soluțonare.
  • Studenți cu nevoi speciale și studenți de etnie rromă beneficiază de granturi speciale

Sursele de finanțare pentru mobilităț: programul comunitar LLP/Erasmus

 Granturile ERASMUS nu acoperă integral cheltuielile legate de deplasare ( Granturile ERASMUS trebuie completate și din alte surse de finanțare).

  • Toate problemele legate de cazare (rezervare loc cămin) sunt în sarcina studentului Erasmus.
  • Studenți selectaț vor contacta personal serviciile de relați internațonale ale universitățlor partenere, în vederea obțnerii invitaței și întocmirii dosarului de studiu.
  • Examenele promovate în cursul stagiului Erasmus vor fi echivalate în cadrul facultăți, (Conform Ordinul Ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 3223 din 8 februarie 2012 pentru aprobarea Metodologiei de recunoaștere a perioadelor de studii efectuate în străinătate).

Modul de echivalare a creditelor și a notelor obțnute, la întoarcerea din mobilitate se face Conform Ordinul Ministrului Educatiei, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 3223 din 8 februarie 2012 pentru aprobarea Metodologiei de recunoaștere a perioadelor de studii efectuate în străinătate;

In conformitate cu regulile programului, pentru studenții care efectuează o mobilitate de studiu, granturile lunare sunt fixate în funcție de țara de destinație astfel:

    Nivelul national fixat al grantului (€/luna)/STUDIU  Nivelul national fixat al grantului (€/luna)/PLASAMENT
Grupul 1 de țări Austria, Danemarca, Finlanda, Franța, Irlanda, Italia, Lichtenstein, Norvegia, Suedia, Marea Britanie.    500 euro  700 euro
Grupul 2 de țări  Belgia, Croatia , Republica Cehă, Cipru, Germania, Grecia, Islanda, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Slovenia, Spania, Turcia.  500 euro  700 euro
Grupul 3 de țări Bulgaria, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, România, Slovacia, Macedonia  450 euro  650 euro

Pentru studenții cu oportunități reduse (cei care beneficiază de bursă socială), în cazul ca au fost selectați pentru o mobilitate de studiu Erasmus, la granturile de mai sus se adaugă 200 Euro/lună.

Pentru studenții care efectuează o mobilitate de plasament, la granturile corespunzătoare pentru mobilitatea de studiu se adaugă 200 Euro/lună. In acest caz, nu se mai aplica o alta suplimentare in cazul celor cu oportunități reduse.

Studenții pot beneficia de 2 mobilități (una de studiu și una de practică) pe ciclu de studiu (licență, master și doctorat) a căror durată cumulată să nu depășească 12 luni per ciclu de studiu. Excepție: studenții de la Facultatea de Medicină pot beneficia de 4 mobilități (două de studiu și două de practică) per ciclu de licență.

CONFERINȚA ECONOMICĂ

iecs

IECS - International Economics Conference of Sibiu.

SĂPTĂMÂNA INTERNAȚIONALĂ

iweek

Cinci zile de prezentări ale profesorilor de la universități prestigioase.

 

RETHINK FINANCE PROJECT

kbge

Școala de vară internațională a Facultații de Științe Economice - Rethink Finance.

 

ABSOLVENȚII NOȘTRI

alumni

Asociația Alumni a Facultății de Științe Economice ULBS.

 

Parteneri

 
 

Newsletter

This module can not work without the AcyMailing Component

Contact

Calea Dumbrăvii nr.17, 550324, Sibiu, Romania

  • Telefon: +4 (0269)-210375

Socializare

Ne puteți urmări și pe rețelele de socializare.

Sunteți aici: Home Pagini
joomla visitor